Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X

Serwis


Produkt jak piosenka

Produkt jak piosenka

Potencjał idei projektowania jest efektywnie wykorzystywany przez włoską firmę Lithosdesign.

Ich inspiracja jest prosta – design na sprzedaż. To brzmi jak chwytliwe hasło, ale stoi za nim przemyślana i jasno określona koncepcja.

Przede wszystkim: pokora samooceny. Pytany, w jaki sposób powstały pomysły firmy, dyrektor generalny Alberto Bevilacqua wpierw przyznaje, że zostały zaczerpnięte od innych firm z doliny Chiampo: – W naszej okolicy mieści się wiele firm zajmujących się obróbką skóry. Ich pomysłem na sukces jest rokroczne wypuszczanie nowych pomysłów i produktów. A więc po pierwsze: firmy kamieniarskie mogą uczyć się od innych branż.

kamieniarstwo

Po drugie: życie rynkowe designerskiej marki zależy od nowych pomysłów. Koncepcję projektowania w Lithosdesign możemy porównywać z twórczością grupy muzyków. Bevilacqua jest półprofesjonalnym gitarzystą grającym w hardrockowym zespole. Jak mówi: – Tak jak piosenki są owocem wspólnej pracy twórczej muzyków, tak w przypadku designu pomysły rodzą się podczas wymiany myśli w grupie tworzonej przez projektantów, techników i sprzedawców.

blaty kuchenne

Po trzecie: kreatywny i komercyjny sukces dobrego designu wymaga istnienia drużyny, w skład której wchodzą wspomniani wyżej pracownicy. W tym miejscu musimy wspomnieć o projektancie firmy Lithos – Raffaello Galioto, którego indywidualne projekty, m.in. w hołdzie renesansowemu architektowi Andrei Palladio czy kolekcja „Doge’s Marble” wzbudzały podziw podczas ostatnich edycji targów Marmomacc.

nagrobki

Jeden z aspektów jego twórczości jest tu bardzo istotny: bierze pod uwagę właściwości materiału i integruje je z projektem. Na przykład: powierzchnia stworzonych przez niego płytek jest delikatna i regularna, ale ta regularność jest niemal bezczelnie przerywana przez użylenie i inne elementy samej skały. Gdy inni próbują usunąć te niedoskonałości, by konkurować z ceramiką, Gialotto robi coś zupełnie odwrotnego.

Po czwarte: sukces w projektowaniu w kamieniu nie jest wynikiem podmieniania innych materiałów kamieniem.

kamieniarstwo

Po piąte: mocnym punktem produktów Lithosdesign jest stosowanie najnowszej technologii i to nie tylko z tego powodu, że możemy obniżyć w ten sposób cenę. Ponownie sięgamy do koncepcji pisania piosenek: jeśli obecna technologia nie pozwala na produkcję danego elementu, przedstawiciele firmy zasiadają wraz z technikami, by ulepszać maszyny, tak by sprostały zadaniu bez najmniejszych problemów.

blaty kuchenne

Wreszcie, po szóste: firma utrzymuje bliski kontakt z grupą naukowców zajmujących się projektowaniem materiałów na Uniwersytecie Ferrary. Jakie zyski czerpie z tego firma? – Dyskusje z naukowcami otwierają szerokie spektrum myślenia – mówi Albert Bevilacqua.

Lithosdesign została założona przed trzema laty i jest firmą córką firmy Bevilacqua, która zatrudnia 25 pracowników i posiada 30-letnie doświadczenie w produkcji blatów kuchennych, ale także w projektowaniu i wyposażaniu wnętrz salonów producenta perfum i biżuterii Bulgari. Lithosdesign realizuje teraz wiele projektów dla hotelarstwa i wellnes & spa. Firma zatrudnia tylko dwóch pracowników, ale ma dostęp do kadr spółki matki.

Peter Becker, BussinessStone.com

Zobacz także: Trójwymiarowe kamienne fale do wnętrz i na zewnątrz




Zobacz również:


Komentarze:


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy


Dodaj komentarz na Facebooku

2020-06-06
USD
S: 3,8903
K: 3,9689
CHF
S: 4,0585
K: 4,1405
EUR
S: 4,3838
K: 4,4724